Wanhojen Waunujen Waellus 2006

18.7.2006 PäIVä 3

Yäh ja puh. Aamulla heräilimme 08.15:34 tasan ja reikäreikä. Yöllä satoi ja satoi ja satoi. Onneks ei oltu telttamajoituksessa! Nutikasta ulos kömpiessä oli ohta kolahtaa peikeen Caminaan joka oli yöllä seurueeseen liittynt. Se oli Pauli ja rouva Pauli. Aamukahveet naamariin ja liikkeelle, kello oli 10.05. Satoi ja satoi. Vettä oli ilmassa enempi ku eilen Imatran koskessa, joka oli kuiva kuin peduiinin pers-, öh vako.

Ensimmäinen etappi oli Kerimäen puukirkko joka sai wanhan, jo parantuneen, pyromaanin sytytinsormen syyhyämään. Sen sitä saa kun ei erota senttejä tuumista, tällä kertaa tulos oli jättiläismäinen kirkko eikä kääpiöiden talloma Stonehenkseli.

Reippaassa kaatosateessa tekarit kylmästä kalisten ku slamenkotanssijoiden kastangetit ja wanhan aatamin yksikivisen näyttäessä 11.30, matkasimme kohti seuraavaa etappia joka oli Juhanan tupa Hummovaarassa. Siellä kuulemma odottaisi joku Ruuneperin torttu tahi Lönröötin pölkky, jonka äärellä kansallisrunoilijamme oli laulattanut kaiken maaliman 1800-luvun Mikko Alataloja ja Juike Leskisiä jotta saisi läjään maaliman raskaimman kansalliseepoksen heti raamatun ja korallin jälkeen.
Juhanan tupa löytyi 12.00 josta löytyi em. pölkky ja karjalainen pitopöytä. No, pölkky on pölkky siitä ei sen enempää, mutta karjalainen pitopöytä oli varmaankin joltain papukaija G-pula-ahon ajalta koska pöytä notkui, paitsi wanhuuttaan ja lahouttaan, myös pääasiassa pettuleivästä ja perunoista koostuvasta käänteisjuhla-ateriasta. Olimme hämmentävän yksimielisiä siitä, jotta ateria jätetään notkumaan Juhanan tuvan pöydälle ja jatketaan matkaa kohti Kiteetä. Sitäpaitsi Helge, syntymäpäiväsankari btw, halusi kebabia. Hämeenlinnasta Valkealan ja Lappeenrannan kautta Kiteelle kebabille, meniks siinä kaikki kolme toivomusta?

Sammuneen jarruvalon nopeudella matkasimme kohti Kiteetä, mutta pysähdyttiin sentään välillä leipomolle ostamaan karjalanpiirakoita, pizzaa ja kaikkea hienoa mitä nyt keskellä mehtää löytyvästä leipomosta voipi löytää. Kyseessä oli Rahtarirasti ja rekkoja oli parkissa tiu. Jokaisen ratiossa soi erään tuntemattoman runoilijan mestariteos "Vihaan rättäristejä". Kello oli melko pitkälti jetsulleen 12.45.

Raivokkaan 15 minuutin ajon jälkeen saavuimme Kiteelle, josta ostelimme lisää karjalanpiirakoita, pizzaa, sateenvarjoja, pilssipumppuja ja Hai-kumisaapikkaita. Paitsi Helge, joka meni syömään Kebabbejansa. Myö ostettiin Alkosta jotain, mikä ei täytä em. tuotekuvauksia.

Kiteeltä jatkoimme köröttelyä kohti Tohmajärveä kellon raksuttaessa pääasiassa mennyttä aikaa eli 14.15. Kellon viisarien näyttäessä 14.30 joku hemmetin Kalevi, Riki tahi Repe Sorsa syöksyi tielle ja teki tuttavuutta pakun etu- ja takarenkaiden kanssa : TUMPS, tumps ja sitten nutikan : läts. Yks dupattava vähemmän...

14.40 saavutimme Tohmajärven vireän kirkonkylän, jossa koettiin retken esimmäinen eksyminen. Pieni, mutta virkistävä harharetki sanon ma. Apuun pyydystettiin verryttelyasuun naamioitunut paikallinen alkuasukas, joka kertoi minne meidän tulee mennä... Ei, se käskeny meijän mennä hel-, öh vettiin.

Kammottavassa kaatosateessa, pilssipumput vinkuen saavutimme retken seuraavan etapin joka oli Saarion voimalaitosmuseo. Se oli hieno paikka, vaikka esittelijä ei erottanutkaan Voltteja Ampeereista. Kello oli tuolloin 15.15. Ajan rientäessä kuin nahgkaisilla siivillä repäisimme itsemme takaisin arkeen ja suuntasimme keulat kohti Ilomantsia kellon tikittäessä 16.00. Biologinen kello oli jo pysähtynyt vuosia sitten....

Reippaassa sateessa, joka koostui pääasiassa wanhoista alastomista evakkomummoista ja ruostuneista potkukelkoista, poikkesimme tankkaamaan Värtsilään ja sen jälkeen pujahdimme Mutalahden Zasounaan. Vai mikäs Sounasenytoli. Se oli kiinni. Minkähän takia me varttuneemmän väen edustajat ollaan niin hiton kiinnostuneita kirkoista, museoista ja hautuumaista? HäH?

Kello 17.35 lähdimme jatkamaan matkaa kohti yöpymispaikkaa eli Ruhkarannan leirintäaluetta. Samalla päätimme ladata myös autokahvinkeittimen ja testata josko kahvi kerkeisi valmistua ennen perille pääsyä. Se pirulainen vei niin paljon virtaa, että oli pakko ajaa parkit päällä kaasupohjassa jotta lataukset riittää.

Ruhkarannassa perillä 18.45 ja kahvi oli valmista, siiiiiistiä! Paikalla oli Jallu ja joku komia Camina jolla persvaunussa sauna, vau. Siellä oli myös sakemanni jonka nimi oli joku Kurt tai Hans ja se oli lähössä messiin kohti Kajaania. Lumosin sen saksan taidoillani "gudaa jag är pojke" ja heti se anto kaljan jotta suljen suuni. Jätin sen raolleen jotta kalja menee mahaan...

Päiväkisa oli mutterin pyörittelyä joka meni hyvin. Tuloksia ei tosin vielä ole julistettu, mutta ehkä kohta. Muut pojat tuolla juo ja laulaa Helgelle jotta "sä kasvoit neito karvainen..." Onneks ne menee kohta saunaan ja tulee hiljaista. Päätän raporttini täältä jostain tähän. Enää ei sada, ainakaan paljoa.

STATISTIIKKAA
Kilometrejä : 217 kpl
18 Jul 2006 by hulifer
4 kommenttia

by käänteis-mr.blues @ 19 Jul 2006 06:02 pm
Vihaan pluussia!

by D&D @ 19 Jul 2006 08:10 am
Hauskaa luettavaa. Kiitokset! Sää näyttää paranevan Kajaania kohden ajettaessa, joten bluussissa paistaa jo aurinko ja saatte kamppeet kuiviksi. Pitäkääpä hyvää huolta Itävallan G. Jungista... Nähdään ylihuomenna.

by isoo-j @ 19 Jul 2006 07:17 am
Terkut Guntherille! Jukka

by jph @ 18 Jul 2006 08:00 pm
smile Paljon Onnea Helgelle ja hyvää matkaa kaikille toivottavasti tämä naisten viikko ei sada kokoaikaa. Kiitos erinomaisista tilanne selvityksistä uusia odotellaan.

nimi:
email: (jos tohtii)

pärstä:

smile wink wassat tongue laughing sad angry crying