Wanhojen Waunujen Waellus 2006

21.7.2006 klo. 01.15 PäIVä 5, nutikassa lämpöä +12 C, kosteus 100%

Vähällä oli jotta tänään jää päivitykset tekemättä mutta 2CV -kansan syvien rivien vaatimuksista huolimatta päivitykset tehdään ajallaan ja enemmän-tai-vähemmän vaihtelevassa kunnossa... Asiaan!

Eli myö herättiin himassa tossa 08.15:11, Waeltajat heräs Linnnunlahdella joskus 06.00:00. Meillä oli kotona lämmintä, Linnunlahdella oli kuulemma ollut vähemmän lämmintä. Helge oli ollunna aamulla Ylen suorassa lähetyksessä kertomassa Waelluksesta ja 2CV killasta. Hyvin oli juttu luistanu ja sana oli ollut hallussa, pisteet siitä. Hyvä!

Waeltajilla oli treffit Joensuun jaoksen opaskoiran & kepin, Jalppiksen kanssa klo. 9.30 ja Jallun piti opastaa retkue Ylämyllyn automuseolle. No, Jalpo soitteli miulle 9.35 jotta keltanen paku ei lähe käyntiin ja ACAssa on tankissa vaan pensiinihöyryjä eli hää myöhästyypi. Meikät oli jo matkalla Museolle ja siinä n. 110 dB:n mekkalassa soittelen Matkanjohtajalle, jotta älkää hätääntykö, kyllä se koira sieltä tulee. Keppikin on mukana. Retkue saapui Ylämyllyn Wanhojen autojen pihalle n. 5 minuuttia aikataulusta jäljessä, mikä oli vielä toleranssin rajoissa ja tuotetta ei tarvinnu palauttaa tehtaalle. Paikalle ilmaantui myös muita Joensuun jaoksen kuomia ryhmäalennusten toivossa, se heille suotiin, köyhä jaos. Näytille tuli myös uunituore Caminan onnellinen omistaja, joka oli ostannuu edellisenä päivänä -77 bensasellaisen. Harmaa ja kaunis oli hän, se Camina siis. Kuski oli punakka.

Ylämyllyllä oli ziljardi toinen toistaan hienompaa ajopeliä, valitettavasti vain yksi 2CV pohjainen - punainen DYANE, joiden parissa olisi kulunut päiväkin kuin pahvisilla siivillä mutta aikataulu oli kireä, piti lähteä Polvijärvelle ostamaan matkamuistoja. Osa porukkaa luisti velvollisuuksista erinäisten tekosyiden varjolla kuten "Myö ostettiin matkamuistoja jo Ilomantsista", "Ich habe alles gekauft im Nöjdesparken", "Mie lähen naisiin", "Miulla on treffin Eeva Ryynäsen kanssa". No, luopiot meni menojaan ja myö muut lähettiin Polvijärvelle. Oho, nyt meninkin sekaisin. Ensin mentiin mutakuoppaan ajamaan hitaasti! Tarkennusta pukkaa...

klo. 11.00 käytiin tankkaamassa Ylämyllyn Hellillä ja sen jälkeen lähettiin päiväkisaan keskelle mehtää sijoitettuun mutakuoppaan jonne Jalppis meijät kuletti. Piti ajaa hankala mäkinen reitti mahollisimman hitaasti, kytkimeen tahi jarruun koskeminen oli tyystin kiellettyä. Se meni hyvähkösti. Voittajan paljastan höpinän lopussa, mutta koko mitalikolmikko ajoi Sepon "vapaakytkin" sätkällä, joka ei sammu kirveelläkään. Mulkut. Möö oltin kai 4. tahi 5. Voittaja oli Hämeen hitain. Pauli. Kuopijon Antilla savusi ajokin johdotus, vaan siitä huolimatta hää sinnitteli kisan loppuun, kova jätkä! Tän jälkeen tapahtu hajaantuminen... Näköjään mie paljastin voittajan jo tässä. Menköön!

klo. 12.40 lähettiin kohti Polvijärveä ja perillä oltiin 13.30. Suurin osa porukkaa olikin jo paikalla, lähtivät ennen meitä ja ehtivät ennen meitä perille, taikuutta! Sitä en tiä, mitä muut tekivät mutta myö käytiin ostamassa villasukkia ja Antti & Matias lähti kotio käymään. Myöhemmin tuli viesti, jotta paku toimi kiltisti ja viat eivät vaivanneet. On maalimasa sentään vielä vähän oikeudenmukaisuutta jäljellä, kiitokset siitäkin vähästä. Prkl.

Jotain oli sovittu, jotta nähhään jossain jolloinkin vaan muistettu ei mitä eli lähettiin kohti Kolia, jossa ootti lauttakyyti kohti Lieksaa. Lautta johon meillä ei ollu lippuja. No, myö ajettiin jonnekkin piknikille joka koostui seuraavista aineksista : lohta, leipää, valkohomejuustoa ja kahvia. Hyvää oli, onneks ette ollu paikalla pilaamassa tunnelmata :)

Kolilla oltiin 14.50 jossa kaikki muut olivatkin jo paikalla. Sovittiin jotta nähdään lautan lähtöpaikassa n. klo 17.00, myö ei taas sovittu juuri mitään. Tyypillistä. Sanottiin jotta ollaan siellä jos ollaan, jos ei olla niin ei olla. Hankalia asiakkaita. Kohta Matkanjohdolta menee hermot ja saadaan porttikielto. Siinä sitten pyörittiin Siwassa ja Pahkakaupassa jotta mitäs hittoa sitä täällä tuntitolkulla toljailemaan, ajetaan Lieksaan. Eihän tästä ny niin pitkä matka ole... Tajuttu ei lain jotta ollaan ihan väärällä puolella Pielistä! Salovaara huutaa puoltuntia jotta tehkää uukäännös tehkää UUKääNNöS. Ei tehty vaan mentiin Nurmekseen, muka ostoksille - kaikki kaupat kiinni. Paitsi joku Helkan käsityökorsu jossa ei kauaa viihdytty vaan päätettin jatkaa Pielisen ympäriajoa kohti Lieksaa. Kello oli 16.45. Sen verran annamme pisteitä Nurmekselle, jotta siellä kun oli niin tylsää niin tuli tehtyä Pikku-D:n & Waeltajien "etätehtävät"...

Lieksassa olitiin josku 18.55 ja perkkkkk, siellä meni kaikki kaupat kiinni klo. 19.00. No, auki oli joku G-market jonka pihassa oli näitten luopioiden sätkät. Luopiot itte piileskeli marketin kätköissä. Kolin lautta rantautui 19.10 ja möö olimma sitä vastassa. Vastassa oli myös Lieksan lehden toimittaja joka yritti kysellä sätkäasioita, mutta annoin niin päättömiä vastauksia että päätti odottaa jotta virallinen Matkailuinsinööri saapuu tentattavaksi. Pikaisen haastattelu- ja kuvaussession jälkeen vetäisimme pastillit huuleen ja painoimme paanalle ja kohti Ruunaan retkeilyaluetta, meitin seuraavaa yöpymispaikkaa. Sen verran oli matkalaisilla lauttamatkasta kerrottavaa, jotta hemmetin ISOT makkaraperunat makso vaan 4 EUR. Kannatti lähteä!!!

Ruunalla oltiin klo. 20.00. Leirit pystyteltiin ja evästä vejeltiin hyvin pitkälti naamaan. Monet lähti kahtomaan koskia, myö ei - myö mentiin baariin. Nyt koskilla kävijät nukkuu, krooh-pyyh, myö ei. Jos olis pakko valita, kumpaanko olisit lähtenny? Baarin seinällä oli kymmeniä kopion-kopion-kopioita Taistelevista metsoista. Hyvä meno!

STATISTIIKKAA
Keine ahnung.

ps. J.Pörri ei ookkaan Pörri vaan Pörrö.
20 Jul 2006 by hulifer
2 kommenttia

by Kesäduuniblues @ 21 Jul 2006 11:53 am
Tätä lukiessa voi suorastaan tuntea kuinka wanhus hyytyy ylämäkeen ja vastatuuleen. Kaikenlaista sählinkiäkin teillä on näemmä ollut.
Minua ei ollenkaan v...ta täällä töissä lorviminen. Täällä on himmennetyt ikkunat, ilmastointi ja pomo lomalla. angry

by André (varastettu nm.) @ 21 Jul 2006 06:42 am
Hops, nukuttu yö, ei ulkoruokinnassa. Ei meinaa löytyä pieniä teitä kajaaniin, pelkkä vitonen!. Täytyy sitten mennä vähän kiertäen. Tavataan! Taas, siitä huolimatta.

nimi:
email: (jos tohtii)

pärstä:

smile wink wassat tongue laughing sad angry crying